Oct 24 2008
Omega-3 & Macular Degeneration New 2008 Study
Last month Archives of Ophthalmology published a meta analysis on omega-3 fatty acid and fish intake and its effect on the prevention of age-related macular degeneration (AMD).
This study identified 274 abstracts, 3 prospective cohort, 3 case-control, and 3 cross-sectional studies.
Using quantitative methods, a high dietary intake of omega-3 fatty acids was associated with a 38% reduction in the risk of late AMD. Fish intake (2x per week) was associated with reduced risk of early and late AMD.
More omega-3 and AMD specific studies need to be conducted to further investigate omega-3¹s effect on AMD.
Ref: Arch Ophthalmol. 2008;126(6):826-833.
For more information on related studies and nutrition, go to www.naturaleyecare.com
Comments Off